Succesvol klantcontact
Terwijl je de telefoon pakt, gaat je hart stiekem al harder kloppen. Je weet dat het onvermijdelijk is om klantgesprekken te voeren, toch voel je heel wat weerstand. Vaak genoeg nemen de stemmetjes in je hoofd de overhand, waardoor je dit klusje toch maar weer uitstelt.
Wat ga ik zeggen?
Wat nou als ze boos worden of erger nog: zomaar ophangen?
Hoe zorg ik dat ik niet ‘verkoperig’ overkomen?
Ik wil graag vol zelfvertrouwen aan de telefoon praten, maar hoe dan?
Als geen ander weet ik hoe spannend het kan zijn om een telefonisch acquisitiegesprek te voeren. Of misschien ben jij wel ondernemer en moet je regelmatig klanten bellen over zaken als betalingsachterstanden. Ook dan is het fijn als je sterk in je schoenen staat en precies weer hoe jij zelfverzekerd overkomt aan de telefoon.
Leer zelfverzekerd overkomen via de telefoon
Succesvol klantcontact is niet altijd makkelijk. Of het nu gaat om jouw baan op kantoor, waarbij het belangrijk is dat je veel telefonisch contact hebt, of dat je als ondernemer weet dat telefonische acquisitie noodzakelijk is: je kan er zomaar buikpijn van krijgen.
Zeg eens eerlijk: zie jij er ook tegenop om (potentiële) klanten te bellen?
Samen gaan wij dit fixen! In de succesvol klantcontact training laat ik jou op een speelse én leuke manier zien hoe je sterk in je schoenen staat zodra jouw stem door de telefoon klinkt. Niet alleen leer je verkopen zonder ‘pusherig’ over te komen, ook bespreek jij moeiteloos een ‘lastig geldgesprek’ met een debiteur.
Resultaten na het volgen van de succesvol klantcontact training
Ik leg graag de focus op jou als persoon, wat maakt het klantcontact met jou nou zo uniek? In de academie draait het om contact maken, dit doe je met je stem en houding. Je houding is namelijk een afspiegeling van hoe je erin zit, ook al praat je door de telefoon. Ik geloof er namelijk in dat als jij oprecht gelooft dat wat jij te bieden hebt, jouw boodschap enorm krachtig én vol overtuiging overkomt.
Na de training ben je in staat om:
· Met plezier én met de juiste energie klantcontact te hebben;
· Van je prospect een klant te maken;
· Klantgedrag te herkennen en daarop in te spelen;
· Een goed telefonisch verkoopgesprek te voeren;
· Goede telefonische betaalafspraken te maken met bestaande of toekomstige klanten;
· Klachten telefonisch te verwerken op de juiste manier;
· Met plezier en zonder angst klantcontact hebben.